ŠKOLNÍ ŘÁD a VNITŘNÍ ŘÁD


ZÁKLADNÍ ŠKOLY
A MATEŘSKÉ ŠKOLY HOSTIM

 

 

 

Obecná ustanovení

Na základě ustanovení § 30, odst.1) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním středním, vyšším odborném a
jiném vzdělávání (školský zákon) v platném znění vydávám jako statutární orgánškoly tuto směrnici.

I. Práva a povinností žáků a jejich zákonných zástupců ve
škole a podrobnosti o pravidlech vzájemných vztahů s pedagogickými pracovníky,

PRÁVA A POVINNOSTI ŽÁKů

1. Žáci mají právo

a) na vzdělávání a školské služby podle školského zákona,

b) být informován o průběhu a výsledcích svého vzdělávání,

c) zakládat v rámci školy samosprávné orgány žáků a
studentů, volit a být do nich voleni, pracovat v nich a jejich prostřednictvím
se obracet na ředitele školy s tím, že ředitel školy je povinen se stanovisky a
vyjádřeními těchto samosprávných orgánů zabývat,

d) vyjadřovat se ke všem rozhodnutím týkajícím se
podstatných záležitostí jejich vzdělávání, přičemž jejich vyjádřením musí být
věnována pozornost odpovídající jejich věku a stupni vývoje,

e) na informace a poradenskou pomoc školy v záležitostechtýkajících se vzdělávání.

Rodiče (zákonní zástupci) mají právo zejména na

a) svobodnou volbu školy pro své dítě,

b) informace o průběhu a vzdělávání dítěte ve škole,

c) informace o škole podle zákona č. 106/1999 Sb., o
svobodném přístupu k informacím,

d) nahlížet do výroční zprávy, pořizovat si z ní opisy a
výpisy,

e) právo na vzdělávání v jazyce národnostní menšiny, a to za
podmínek stanovených v § 14 školského zákona,

f) na informace a poradenskou pomoc školy nebo školského
poradenského zařízení v záležitostech týkajících se vzdělávání podle školského
zákona,

f) u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami mají právo
na vzdělávání, jehož obsah, formy a metody odpovídají jejich vzdělávacím
potřebám a možnostem, na vytvoření nezbytných podmínek, které toto vzdělávání
umožní, a na poradenskou pomoc školy a školského poradenského zařízení,

g) volit a být voleni do školské rady

h) vyjadřovat se ke všem rozhodnutím týkajícím se podstatných záležitostí vzdělávání žáka,

i) požádat o přezkoumání výsledků hodnocení žáka.

2. Žáci jsou povinni

a) řádně docházet do školy nebo školského zařízení a řádně se vzdělávat,

b) dodržovat školní a vnitřní řád a předpisy a pokyny školy
a školského zařízení k ochraně zdraví a bezpečnosti, s nimiž byli seznámeni,

c) plnit pokyny pedagogických pracovníků škol a školských zařízení vydané v souladu s právními předpisy a školním nebo vnitřním řádem.

3. Žák se ve škole chová slušně k dospělým i jiným žákům školy, dbá pokynů pedagogických a provozních pracovníků, dodržuje školní řád
školy a řády odborných učeben. Chová se tak, aby neohrozil zdraví svoje, ani  jiných osob.     

4. Žák chodí do školy pravidelně a včas podle rozvrhu hodin nebo pokynů vyučujících a účastní se činností organizovaných školou. Účast na
vyučování nepovinných předmětů je pro přihlášené žáky povinná. Odhlásit se může
vždy ke konci pololetí.     

5. Žák chodí do školy vhodně a čistě upraven a oblečen.    

6. Žák zachází s učebnicemi a školními potřebami šetrně, udržuje své místo, třídu i ostatní školní prostory v
čistotě a pořádku, chrání majetek před poškozením; nosí do školy učebnice a
školní potřeby podle rozvrhu hodin a pokynů učitelů.     

7. Před ukončením vyučování žáci z bezpečnostních důvodů neopouštějí školní budovu bez vědomí vyučujících. V době mimo vyučování žáci
zůstávají ve škole jen se svolením vyučujících a pod jejich dohledem.     

8. Žáci chrání své zdraví i zdraví spolužáků; žákům jsou zakázány všechny činnosti, které jsou zdraví škodlivé (např. kouření, pití
alkoholických nápojů, zneužívání návykových a zdraví škodlivých látek).     

9. Zákonný zástupce žáka je povinen doložit důvody nepřítomnosti žáka ve vyučování nejpozději do 3 kalendářních dnů od počátku
nepřítomnosti žáka. Podmínky pro uvolňování žáka z vyučování a omlouvání
neúčasti žáka ve vyučování stanoví školní řád následovně:

odchod žáka z vyučování před jeho ukončením je možný pouze na základě písemné omluvy rodičů, kterou žák předloží vyučujícímu hodiny (při
uvolnění na jednu hodinu), nebo třídnímu učiteli - při uvolnění na více hodin.

10. Žák se řádně a systematicky připravuje na vyučování.

11. Žák má právo na ochranu před jakoukoli formou diskriminace a násilí, má právo na vzdělání a na svobodu myšlení, projevu,
shromažďování, náboženství, na odpočinek a dodržování základních psychohygienických podmínek, má právo být seznámen se všemi předpisy se vztahem
k jeho pobytu a činnosti ve škole. Každý úraz nebo vznik škody, ke kterému došlo
v souvislosti s činností školy, hlásí bez zbytečného odkladu vyučujícímu,
třídnímu učiteli nebo jinému zaměstnanci školy.

12. Žák nenosí do školy předměty, které nesouvisí s výukou a mohly by ohrozit zdraví a bezpečnost jeho nebo jiných osob. Cenné předměty,
včetně šperků a mobilních telefonů odkládá pouze na místa k tomu určená, to znamená pouze do osobních uzamykatelných skříněk, případně na pokyn
vyučujících, kteří je po stanovenou dobu přeberou do úschovy a zajistí jejich
bezpečnost.

13. Zvláště hrubé slovní a úmyslné fyzické útoky žáka vůči pracovníkům školy nebo školského
zařízení se vždy považují za závažné zaviněné porušení povinností stanovených
tímto předpisem.

14. Při porušení povinností stanovených tímto školním řádem lze podle závažnosti porušení žákovi uložit:
a) napomenutí třídního učitele,

b) důtku třídního učitele,

c) důtku ředitele školy.

Škola neprodleně oznámí uložení napomenutí nebo důtky a jeho důvody prokazatelným způsobem žákovi a jeho zákonnému zástupci a zaznamená
je do dokumentace školy.

II. Provoz a vnitřní režim školy     

 A. Režim činnosti ve škole

1. Vyučování začíná v 7. 30 hodin, vyučování výjimečně zařazené na dřívější dobu nesmí začínat dříve než v 7 hodin. Vyučování probíhá
podle časového rozvržení vyučovacích hodin a přestávek, které je přílohou
tohoto řádu. Tyto údaje mají žáci zapsány v žákovských knížkách. Vyučování
končí nejpozději do 12.10hodin.  Vyučovací hodina trvá 45 minut. Rámcový
vzdělávací program školy může pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
stanovit odlišnou délku vyučovací hodiny. V odůvodněných případech lze
vyučovací hodiny dělit a spojovat, v tomto případě je odlišná doba
ukončení vyučování oznámena rodičům.

2. Školní budova se pro žáky otevírá v 6.30 hodin ráno. Žákům je umožněn vstup do budovy nejméně 20 minut před začátkem vyučování. V
jinou dobu vstupují žáci do školy pouze na vyzvání zaměstnanců školy, kteří nad
nimi zajišťují pedagogický dozor. Dohled nad žáky je zajištěn po celou dobu
jejich pobytu ve školní budově, přehled dohledů je vyvěšen na všech úsecích,
kde dohled probíhá.   


 

3. Přestávky mezi vyučovacími hodinami jsou desetiminutové.
Po druhé vyučovací hodině se zařazuje přestávka v délce 20 minut. Při příznivém
počasí tráví žáci tuto přestávku venku. Po třetí vyučovací hodině se zařazuje
přestávka 10 minut.

V případech hodných zvláštního zřetele jsou zkráceny některé desetiminutové přestávky na nejméně 5
minut . Při zkracování přestávek ředitel školy přihlíží k základním
fyziologickým potřebám žáků.

4. Po příchodu do budovy si žáci odkládají obuv a svršky na místa k tomu určená - v šatnách a ihned odcházejí do učeben. V průběhu
vyučování je žákům vstup do šaten povolen pouze se svolením vyučujícího.     

5. Při organizaci výuky jinak než ve vyučovacích hodinách stanoví zařazení a délku přestávek pedagog pověřený vedením  akce podle charakteru činnosti a s
přihlédnutím k základním fyziologickým potřebám žáků.

6. Bezpečnost a ochranu zdraví žáků ve škole zajišťuje škola svými zaměstnanci, pedagogickými i nepedagogickými. Zaměstnance, který není
pedagogickým pracovníkem, může ředitel školy k zajištění bezpečnosti a ochrany
zdraví žáků určit pouze, pokud je zletilý a způsobilý k právním úkonům.

7. Nejvyšší počet žáků ve třídě je obecně 12.

8. Při výuce některých předmětů, zejména nepovinných, jsou děleny třídy na skupiny, vytvářeny skupiny žáků ze
stejných nebo různých ročníků nebo spojovány třídy, počet skupin a počet žáků
ve skupině se určí rozvrhem na začátku školního roku, zejména podle
prostorových, personálních a finančních podmínek školy, podle charakteru
činnosti žáků, v souladu s požadavky na jejich bezpečnost a ochranu zdraví a s
ohledem na didaktickou a metodickou náročnost předmětu.


9. Nejvyšší počet žáků ve skupině je 5. Při výuce cizích jazyků je nejvyšší
počet žáků ve skupině 4.

10. Škola při vzdělávání a s ním přímo souvisejících činnostech a při poskytování školských
služeb přihlíží k základním fyziologickým potřebám dětí, žáků a studentů a
vytváří podmínky pro jejich zdravý vývoj a pro předcházení vzniku sociálně
patologických jevů.

11. Škola zajišťuje bezpečnost a ochranu zdraví dětí, žáků a studentů při vzdělávání a s ním přímo
souvisejících činnostech a při poskytování školských služeb a poskytuje žákům a
studentům nezbytné informace k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví.

12. Škola vede evidenci úrazů dětí, žáků a studentů, k nimž došlo při činnostech uvedených v odstavci 11,
vyhotovuje a zasílá záznam o úrazu stanoveným orgánům a institucím.

13. O všech přestávkách je umožněn pohyb dětí mimo třídu. Přestávka po druhé vyučovací hodině je za příznivého
počasí určena k pobytu dětí mimo budovu školy.     

14. Provoz školy probíhá ve všedních dnech, od 6.30 do 15.00 hodin.

15. V období školního vyučování může ředitel školy ze závažných důvodů, zejména organizačních a technických, vyhlásit pro žáky
nejvýše 5 volných dnů ve školním  roce.

B. Režim při
akcích mimo školu

1. Bezpečnost a ochranu zdraví žáků při akcích a vzdělávání mimo místo, kde se
uskutečňuje vzdělávání, zajišťuje škola vždy nejméně jedním zaměstnancem školy
- pedagogickým pracovníkem. Společně s ním může akci zajišťovat i zaměstnanec, který není pedagogickým pracovníkem, pokud je zletilý a způsobilý
k právním úkonům.


2. Při organizaci výuky při akcích souvisejících s výchovně vzdělávací činností školy mimo místo, kde se uskutečňuje vzdělávání, stanoví
zařazení a délku přestávek pedagog pověřeným vedením  akce, podle charakteru činnosti a s
přihlédnutím k základním fyziologickým potřebám žáků.

3. Při akcích konaných mimo místo, kde škola uskutečňuje vzdělávání, nesmí na jednu osobu zajišťující bezpečnost a ochranu zdraví žáků
připadnout více než 25 žáků. Výjimku z tohoto počtu může stanovit s ohledem na
náročnost zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků ředitel školy. Škola pro plánování takovýchto akcí stanoví tato pravidla - každou plánovanou akci mimo
budovu školy předem projedná organizující pedagog s vedením školy, zejména
s ohledem na zajištění BOZP.

4. Při akcích konaných mimo místo, kde škola uskutečňuje vzdělávání, kdy místem pro shromáždění žáků není místo, kde škola uskutečňuje
vzdělávání, zajišťuje organizující pedagog bezpečnost a ochranu zdraví žáků na
předem určeném místě 15 minut před dobou shromáždění. Po skončení akce končí
zajišťování bezpečnosti a ochrany zdraví žáků na předem určeném místě a v
předem určeném čase. Místo a čas shromáždění žáků a skončení akce oznámí
organizující pedagog nejméně 2 dny předem zákonným zástupcům žáků a to zápisem do
žákovské knížky, nebo jinou písemnou informací.

5. Při přecházení žáků na místa vyučování či jiných akcí mimo budovu školy se žáci řídí pravidly silničního provozu a pokyny
doprovázejících osob. Před takovýmito akcemi doprovázející učitel žáky
prokazatelně poučí o bezpečnosti. Pro společné zájezdy tříd platí zvláštní
bezpečnostní předpisy, se kterými jsou žáci předem seznámeni. Při pobytu v
ubytovacích zařízeních se účastníci akce řídí vnitřním řádem tohoto zařízení.     

6. Škola zařazuje do školního vzdělávacího programu základní plaveckou výuku, uskutečňuje ji v
rozsahu 18  vyučovacích hodin celkem během prvního stupně. Do výuky mohou být
zařazeny také další aktivity jako bruslení, 
atd. Těchto aktivit se mohou účastnit pouze žáci zdravotně způsobilí,
jejichž rodiče o tom dodají škole písemné lékařské potvrzení ne starší jednoho
roku.

8. Chování žáka na mimoškolních akcích je součástí celkového hodnocení žáka včetně hodnocení na vysvědčení.

9. Při zapojení školy do soutěží bezpečnost a ochranu zdraví žáků po dobu dopravy na soutěže a ze soutěží zajišťuje vysílající škola, pokud se
se zákonným zástupcem žáka nedohodne jinak. V průběhu soutěže zajišťuje
bezpečnost a ochranu zdraví žáků organizátor.

C. Docházka do školy

1. Zákonný zástupce žáka je povinen doložit důvody
nepřítomnosti žáka ve vyučování nejpozději do 3 kalendářních dnů od počátku
nepřítomnosti žáka - písemně nebo telefonicky. Po návratu žáka do školy písemně
na omluvném listu v žákovské knížce. Omluvu podepisuje jeden ze zákonných
zástupců žáka. Omluvenku předloží žák třídnímu bez zbytečného odkladu po
návratu do školy. Absenci žáka omlouvají zákonní zástupci žáka. Z jedné
vyučovací hodiny uvolňuje příslušný vyučující, na delší dobu uvolňuje třídní
učitel.

2. Ředitel školy může ze zdravotních nebo jiných závažných důvodů uvolnit žáka na žádost jeho zákonného zástupce zcela nebo zčásti z
vyučování některého předmětu; zároveň určí náhradní způsob vzdělávání žáka v
době vyučování tohoto předmětu.

 

D. Zákonní zástupci žáků

1. Zákonní zástupci dětí a nezletilých žáků jsou povinni

a) zajistit, aby dítě a žák docházel řádně do školy nebo školského zařízení,

b) na vyzvání ředitele školy nebo školského zařízení se osobně zúčastnit projednání závažných otázek týkajících se vzdělávání dítěte
nebo žáka,

c) informovat školu a školské zařízení o zdravotní způsobilosti žáka ke vzdělávání a případných změnách způsobilosti, o
zdravotních obtížích nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání, údaje o tom, zda je dítě, žák nebo student zdravotně
postižen, včetně údaje o druhu postižení, nebo zdravotně znevýhodněn;

d) dokládat důvody nepřítomnosti dítěte a žáka ve vyučování v souladu s podmínkami stanovenými školním řádem,

e) oznamovat škole a školskému zařízení údaje podle § 28 odst. 2 a 3 a školského zákona č.
561/2004 Sb. další údaje, které jsou podstatné pro průběh vzdělávání nebo
bezpečnost dítěte a žáka, a změny v těchto údajích.

III. Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí a
jejich ochrany před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace,
nepřátelství nebo násilí,

1. Všichni žáci se chovají při pobytu ve škole i mimo školu tak, aby neohrozili zdraví a majetek svůj ani jiných osob.  

2. Žákům není v době mimo vyučování zdržovat se v prostorách školy, pokud nad nimi není vykonáván dohled způsobilou osobou.      

3. Každý úraz, poranění či nehodu, k níž dojde během pobytu žáků ve školní budově nebo mimo budovu při akci pořádané školou žáci hlásí
ihned vyučujícímu, nebo pedagogickému dozoru.

4. Žákům je zakázáno manipulovat s elektrickými spotřebiči, vypínači a elektrickým vedením bez dohledu pedagoga.

5. Při výuce v tělocvičně, zachovávají žáci specifické bezpečnostní předpisy pro tělocvičnu, dané řádem tělocvičny. Vyučující daného
předmětu provedou prokazatelné poučení žáků v první vyučovací hodině školního roku a dodatečné poučení žáků, kteří při první hodině chyběli. O poučení žáků
provede vyučující záznam do třídní knihy. Poučení o BOZP a PO se provádí rovněž
před každou akcí mimo školu.

6. Školní budova je volně přístupná zvenčí pouze v době, kdy je dozírajícími zaměstnanci školy zajištěna kontrola přicházejících osob; při
odchodu žáků z budovy pedagogové podle plánu dohledů. Každý z pracovníků školy, který otevírá budovu cizím příchozím, je povinen zjistit důvod jejich návštěvy
a zajistit, aby se nepohybovali nekontrolovaně po budově. Během provozu školy
jsou zevnitř volně otevíratelné dveře hlavního vchodu.


7. Šatny s odloženými svršky žáků nejsou uzavřeny, šatnou se prochází do školní družiny.      

8. Všichni zaměstnanci školy jsou při vzdělávání a během souvisejícího provozu školy povinni přihlížet
k základním fyziologickým potřebám dětí, žáků a studentů a vytvářet podmínky
pro jejich zdravý vývoj a pro předcházení vzniku sociálně patologických jevů,
poskytovat žákům a studentům nezbytné informace k zajištění bezpečnosti a
ochrany zdraví.

9. Všichni zaměstnanci školy jsou povinni oznamovat údaje související s úrazy žáků, poskytovat první pomoc a
vést evidenci úrazů podle pokynů vedení školy. 

10. Po poslední vyučovací hodině vyučující předává žáky, kteří jsou přihlášeni do školní družiny vychovatelce školní družiny. Ostatní
odvádí do šaten a stravující se žáky pak do školní jídelny. Dozor v šatnách nad
žáky odcházejícími z budovy vykonává další dohlížející pedagog.    

11. Pedagogičtí zaměstnanci dodržují předpisy k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a protipožární předpisy; pokud zjistí
závady a nedostatky, ohrožující zdraví a bezpečnost osob, nebo jiné závady
technického rázu, nebo nedostatečné zajištění budovy, je jejich povinností
informovat o těchto skutečnostech nadřízeného a v rámci svých schopností a
možností zabránit vzniku škody. Sledují zdravotní stav žáků a v případě náhlého
onemocnění žáka informují bez zbytečných průtahů vedení školy a rodiče postiženého
žáka. Nemocný žák může být odeslán k lékařskému vyšetření či ošetření jen v
doprovodu dospělé osoby. Třídní učitelé zajistí, aby každý žák měl zapsány v
žákovské knížce tyto údaje: adresu, telefonní čísla rodičů do zaměstnání a domů. 

Při úrazu poskytnou žákovi nebo jiné osobě první pomoc,
zajistí ošetření žáka lékařem. Úraz ihned hlásí vedení školy a vyplní záznam do
knihy úrazů, případně vyplní předepsané formuláře. Ošetření a vyplnění záznamů
zajišťuje ten pracovník, který byl jeho svědkem nebo který se o něm dověděl první.     

   

12. Pedagogičtí a provozní pracovníci školy nesmí žáky v době dané rozvrhem bez dozoru dospělé osoby
uvolňovat k činnostem mimo budovu, nesmí je samotné posílat k lékaři atd. Škola
odpovídá za žáky v době dané rozvrhem výuky žáka, včetně nepovinných předmětů a přestávek. 

 

13. Postup školy
při výskytu podezřelé látky a při podezření na užití omamné látky žákem

Doporučené postupy školy

1.     
Vytvořit podmínky pro předcházení výskytu případů užívání návykových látek v prostorách školy v době
školního vyučování, včetně všech školních akcí i mimoškolní činnosti.

2.     
Zajistit bezpečnost a ochranu zdraví žáků před škodlivými účinky návykových látek v prostorách školy v době školního vyučování,
včetně veškerých školních akcí.

3.     
Školním  řádem školy a vnitřním řádem školského zařízení (dále jen "školní řád") jasně vymezit zákaz
užívání návykových látek ve škole, jejich nošení do školy.

4.     
Poskytovat žákům a zákonným zástupcům nezbytné informace nutné k zajištění jejich ochrany před tímto jevem.

5.     
Poskytovat žákům věcné a pravdivé informace o návykových látkách formou, která je přiměřená jejich rozumovému a osobnostnímu vývoji.

6.     
Působit na žáky v oblasti primární prevence užívání návykových látek.

7.     
Do veškerých poučení o bezpečnosti a ochraně zdraví zakotvit informace o nebezpečnosti užívání návykových látek a zákazu jejich užívání při
všech činnostech souvisejících se školními aktivitami.

8.     
Poskytovat žákům, kteří mají s užíváním návykových látek problémy, jakož i jejich zákonným zástupcům, informace o pomáhajících
institucích a možnostech řešení situace.

9.     
Při řešení případů souvisejících s užíváním návykových látek nebo distribucí OPL je třeba spolupracovat s dalšími
zainteresovanými institucemi - Policie ČR, orgány sociálně-právní ochrany dětí,
školská poradenská zařízení apod.

10.  V případech, které stanoví zákon, plnit ohlašovací povinnost směrem k orgánům činným
v trestním řízení, orgánům sociálně-právní ochrany obce s rozšířenou
působností a zákonným zástupcům žáka.

 

13.1.
Tabákové výrobky

Ve vnitřních i vnějších
prostorách všech typů škol je zakázáno kouřit. Kouřit zde nesmějí žádné osoby a
není možné ani zřizovat kuřárny nebo místa pro kouření vyhrazená.

1.     
Prostory školy je označen viditelným textem doplněným grafickou značkou zákazu kouření. Takto jsou označeny vnitřní i vnější
prostory.

2.     
Kouření v prostorách školy je zakázáno pod sankcemi uvedenými ve vyhlášce o základním vzdělávání.

Konzumace tabákových
výrobků ve škole

1.     
V případě, kdy je žák přistižen při konzumaci tabákových výrobků v prostorách školy nebo v době školního vyučování, či
v rámci akcí školou pořádaných, je primárně nutné mu v další
konzumaci zabránit.

2.     
Tabákový výrobek je třeba žákovi odebrat a zajistit, aby nemohl v konzumaci pokračovat.

3.     
Pedagogický pracovník dále postupuje podle školního řádu školy: o události sepíše stručný záznam s vyjádřením žáka. V případě
porušení zákazu kouření informuje třídní učitel zákonného zástupce nezletilého
žáka.

4.     
V závažných případech (zejména s ohledem na věk nebo chování dítěte) a jestliže se jednání opakuje, vyrozumí škola orgán
sociálně-právní ochrany obce s rozšířenou působností. Škola může od orgánu
sociálně-právní ochrany obce vyžadovat pomoc.

5.     
Z konzumace tabákových výrobků ve škole je třeba vyvodit sankce stanovené tímto školním řádem - postupuje se podle vyhlášky pro
příslušný stupeň vzdělávání.

13.2. Alkohol

Prodej nebo podávání alkoholických nápojů osobám mladším 18 let je v ČR zakázáno. Zakázáno je
rovněž osobám mladším 18 let alkohol nabízet, anebo je v konzumaci alkoholu podporovat.

1.     
Tímto školním řádem škola stanoví zákaz užívání alkoholu v prostorách školy v době školního vyučování i na všech akcích školou
pořádaných.

2.     
Podávání alkoholických nápojů osobám mladším 18 let může být trestným činem nebo přestupkem.

  

Konzumace
alkoholu ve škole

1.     
V případě, kdy je žák přistižen při konzumaci alkoholu v prostorách školy nebo v době školního vyučování, či v rámci
akcí školou pořádaných, je primárně nutné mu v další konzumaci zabránit.

2.     
Alkohol je třeba žákovi odebrat a zajistit, aby nemohl v konzumaci pokračovat.

3.           
Podle závažnosti momentálního stavu žáka, případně dalších okolností pedagogický pracovník posoudí, jestli mu nehrozí nějaké nebezpečí.

4.           
V případě, kdy je žák pod vlivem alkoholu do té míry, že je ohrožen na zdraví a životě, zajistí škola nezbytnou pomoc a péči a volá
lékařskou službu první pomoci.

5.           
Jestliže akutní nebezpečí nehrozí, postupuje pedagogický pracovník podle školního řádu školy: O události
sepíše stručný záznam s vyjádřením žáka (zejména odkud, od koho má
alkohol), který založí školní metodik prevence do své agendy a vyrozumí vedení
školy.

6.           
V případě, že žák není schopný pokračovat ve vyučování, vyrozumí škola ihned zákonného zástupce a vyzve jej, aby si žáka vyzvedl,
protože není zdravotně způsobilý k pobytu ve škole.

7.           
Jestliže není zákonný zástupce dostupný, vyrozumí škola orgán sociálně-právní ochrany dítěte obce s rozšířenou působností a vyčká jeho
pokynů. Škola může od orgánu sociálně-právní ochrany dítěte obce s rozšířenou
působností vyžadovat pomoc.

8.           
Zákonnému  zástupci ohlásí škola skutečnost, že žák konzumoval alkohol ve škole i v případě,
kdy je žák schopen výuky.

9.           
Jestliže se situace opakuje, splní škola oznamovací povinnost k orgánu sociálně-právní ochrany dítěte. Oznamovacím místem je příslušný
odbor obecního úřadu obce s rozšířenou působností podle místa bydliště
dítěte.    

10.       
V případě uživatelova zájmu nebo zájmu jeho zákonných zástupců, poskytne škola potřebné informace o možnostech odborné pomoci při
řešení takové situace.

11.       
Z konzumace alkoholu ve škole je třeba vyvodit sankce stanovené školním řádem. Za nebezpečné a protiprávní jednání je rovněž
považováno navádění jiných žáků k užívání alkoholických nápojů.

12.       
V případě podezření na intoxikaci žáka může pedagogický pracovník provést orientační test na přítomnost alkoholu (dechová
zkouška), ale pouze na základě předem získaného souhlasu zákonného zástupce s orientačním
testováním žáka na přítomnost alkoholu. Pokud je výsledek testu pozitivní, postupuje pedagogický pracovník obdobným postupem, jak je uvedeno od bodu 3. O
události sepíše pedagogický pracovník stručný záznam s vyjádřením žáka.

13.       
Obdobný postup zvolí pedagogický pracovník i v případě příchodu žáka do školy pod vlivem alkoholu, resp. kdy nelze prokázat, že se žák
intoxikoval ve škole.

 

Nález alkoholu ve škole

1. V případě, kdy pracovníci školy naleznou v prostorách školy alkohol,
postupují takto:

a)     
Tekutinu nepodrobují žádnému testu ke zjištění jeho chemické struktury.

b)     
O nálezu ihned uvědomí vedení školy.

c)     
Nalezenou tekutinu uloží u vedení školy pro případ usvědčujícího důkazu.

d)    
Zpracují stručný záznam o události.

2.
V případě, kdy pracovníci školy zadrží u některého žáka alkohol, postupují takto:

a)     
Zabavenou tekutinu nepodrobují žádnému testu ke zjištění její chemické struktury.

b)     
O nálezu ihned uvědomí vedení školy.

c)     
O nálezu sepíší stručný záznam, s vyjádřením žáka, u kterého byl alkohol nalezen, datum, místo a čas nálezu a jméno žáka. Zápis
podepíše i žák, u kterého byl alkohol nalezen (nebo který jej odevzdal). V případě, že podepsat odmítá, uvede pracovník tuto skutečnost do zápisu.
Zápisu a rozhovoru se žákem je přítomen/na ředitel/ka školy nebo její/jeho zástupce. Zápis záznamu založí školní metodik prevence do své agendy.

d)    
O nálezu vyrozumí zákonného zástupce žáka a v případě, že se jedná o opakovaný nález u téhož žáka, i orgán sociálně-právní
ochrany dítěte, kterým je obecní úřad obce s rozšířenou působností.

e)     
V případě podezření, že alkohol obsahuje i jiné příměsi a byl nalezen u žáka, který se jím intoxikoval, předají pracovníci školy zajištěnou
tekutinu přivolanému lékaři.

13.3. Omamné a psychotropní látky

Zakázána je výroba, distribuce, přechovávání, šíření i propagace omamných a psychotropních látek, a
to bez ohledu na věk žáka a prostředí, ve kterém by k tomu docházelo.
Zakázáno je rovněž navádění k užívání těchto látek.

1.     
Tímto školním řádem škola stanovuje zákaz užívání OPL a jejich distribuci a přechovávání. Současně stanovuje zákaz vstupu do školy pod
jejich vlivem. Školním řádem stanovuje rovněž tyto sankce za porušení zákazu: napomenutí třídního učitele, důtka třídního učitele, důtka ředitele
školy. Porušení zákazu bude vždy projednáváno na pedagogické radě za účelem hodnocení klasifikace chování žáka.

2.     
Ten, kdo se hodnověrným způsobem dozví, že jiný připravuje nebo páchá trestný čin nedovolené výroby a držení omamných a psychotropních
látek a jedů podle § 187 a 188 trestního zákona a spáchání nebo dokončení takového trestného činu
nepřekazí, se sám vystavuje trestnímu stíhání. Překazit takový čin lze tím, že ho včas oznámí orgánům Policie ČR nebo státnímu zástupci.

 

Konzumace
OPL ve škole

1.     
V případě, kdy je žák přistižen při konzumaci OPL v prostorách školy nebo v době školního vyučování, či v rámci
akcí školou pořádaných, je primárně nutné mu v další konzumaci zabránit.

2.           
Návykovou látku je třeba žákovi odebrat a zajistit ji, aby nemohl v konzumaci pokračovat.

3.           
Podle závažnosti momentálního stavu žáka, případně dalších okolností, pedagogický pracovník posoudí, jestli mu nehrozí nějaké nebezpečí.

4.           
V případě, kdy je žák pod vlivem OPL do té míry, že je ohrožen na zdraví a životě, zajistí škola nezbytnou pomoc a péči a volá
lékařskou službu první pomoci.

5.           
Jestliže akutní nebezpečí nehrozí, postupuje pedagogický pracovník podle školního řádu školy. Především ihned zajistí vyjádření žáka a
vyrozumí vedení školy.

6.           
V případě, že žák není schopen pokračovat ve vyučování, vyrozumí škola ihned zákonného zástupce a vyzve jej, aby si žáka vyzvedl,
protože není zdravotně způsobilý k pobytu ve škole.

7.           
V případě, že žák není schopný dbát pokynů zaměstnanců školy, vyrozumí škola ihned zákonného zástupce a vyzve jej, aby si žáka
vyzvedl, protože není zdravotně způsobilý k pobytu ve škole.

8.           
Jestliže není zákonný zástupce dostupný, vyrozumí škola orgán sociálně-právní ochrany a vyčká jeho pokynů. Škola může od orgánu
sociálně-právní ochrany obce vyžadovat pomoc.

9.           
Zákonnému  zástupci ohlásí škola skutečnost, že žák konzumoval OPL ve škole i v případě, kdy
je žák schopen výuky (dbát pokynů pracovníků školy).

10.       
Současně splní oznamovací povinnost k orgánu sociálně-právní ochrany dítěte. Oznamovacím místem je příslušný odbor obce
s rozšířenou působností podle místa bydliště dítěte.

11.       
V případě uživatelova zájmu nebo zájmu jeho zákonných zástupců, poskytne škola informace o možnostech odborné pomoci při řešení
takové situace.

12.       
Z konzumace OPL ve škole je třeba vyvodit sankce stanovené školním řádem. Nicméně je nutné rozlišovat distributora od uživatele.
Uživatel je nebezpečný pouze sobě, distributor všem. Distribuce je trestným činem, užívání OPL je porušením školního řádu.

13.       
Navádění jiných žáků k užívání návykových látek je považováno rovněž za nebezpečné a protiprávní jednání.

14.       
V případě podezření na intoxikaci žáka může pedagogický pracovník provést orientační test na přítomnost OPL (zkouška ze slin), ale
pouze na základě předem získaného souhlasu zákonného zástupce,
s orientačním testováním žáka na přítomnost OPL. Pokud je výsledek testu  pozitivní, postupuje pedagogický pracovník
obdobným postupem, jak je uvedeno od bodu 3. O události sepíše pedagogický
pracovník stručný záznam s vyjádřením žáka.

15.       
Obdobný postup zvolí pedagogický pracovník i v případě příchodu žáka do školy pod vlivem OPL, resp. kdy nelze prokázat, že se žák
intoxikoval ve škole.

Distribuce
OPL ve škole

1.     
Distribuce OPL je v České republice považována za protiprávní jednání. Je proto zakázána a může být kvalifikována jako trestný
čin. Množství, které žák distribuuje, není nijak rozhodující.

2.     
Přechovávání  OPL je také vždy protiprávním jednáním. Množství, které u sebe žák v danou chvíli
má, je rozhodující pro to, aby toto protiprávní jednání bylo blíže specifikováno buď jako přestupek nebo v případě množství většího než
malého jako trestný čin, ale toto množství nemusí mít žádný vliv na kázeňský
postih, který je stanovený školním řádem.

3.     
Jestliže má pracovník školy důvodné podezření, že ve škole došlo k distribuci OPL, musí o této skutečnosti škola vždy vyrozumět
místně příslušné oddělení Policie ČR, protože se jedná o podezření ze spáchání trestného činu.

4.     
Jestliže se tohoto jednání dopustila osoba mladší 18 let nebo bylo namířeno proti osobě mladší 18 let, vyrozumí škola také zákonného
zástupce a orgán sociálně-právní ochrany obce s rozšířenou působností.

5.     
Pokud v rámci tohoto podezření zajistí pracovníci školy nějakou látku, postupují způsobem popsaným níže.

Nález OPL ve škole

 A. V případě, kdy pracovníci školy naleznou v prostorách školy látku, kterou považují za omamnou nebo
psychotropní, postupují takto:

Látku nepodrobují žádnému testu ke zjištění její chemické struktury.

O nálezu ihned uvědomí vedení školy.

Za přítomnosti dalšího pracovníka školy vloží látku do obálky, napíší datum, čas a místo
nálezu. Obálku přelepí, přelep opatří razítkem školy a svým podpisem a uschovají ji do školního trezoru.

O nálezu vyrozumí Policii ČR, která provede identifikaci a zajištění podezřelé látky.

B. V případě, kdy pracovníci školy zadrží u některého žáka látku, kterou považují za omamnou nebo
psychotropní, postupují takto:

(1) Zabavenou látku nepodrobují žádnému testu ke zjištění její chemické struktury.

(2) O nálezu ihned uvědomí vedení školy.

(3) O nálezu sepíší stručný záznam s vyjádřením žáka, u kterého byla látka nalezena, datum,
místo a čas nálezu a jméno žáka. Zápis podepíše i žák, u kterého byla látka nalezena (nebo který látku odevzdal). V případě, že podepsat odmítá,
uvede pracovník tuto skutečnost do zápisu. Zápisu a rozhovoru se žákem je přítomen/na ředitel/ka školy nebo její/jeho zástupce.

(4) O nálezu vyrozumí Policii ČR, která provede identifikaci a zajištění podezřelé látky a
informuje zákonného zástupce žáka.

(5) V případě, že je látka nalezena u žáka, který se jí intoxikoval, předají látku zajištěnou výše
uvedeným postupem, přivolanému lékaři. Může to usnadnit léčbu, neboť u řady
jedů jsou známy protijedy. Další postup nutný k identifikaci látky pak zajistí Policie ČR.

C. V případě, kdy pracovníci školy mají podezření, že některý z žáků má nějakou OPL u sebe, postupují takto:

(1) Jedná se o podezření ze spáchání trestného činu nebo přestupku, a proto řešení této situace
spadá do kompetence Policie ČR.

(2) Bezodkladně vyrozumí Policii ČR, zkonzultují s ní další postup a informují zákonného
zástupce žáka.

(3) Žáka izolují od ostatních a do příjezdu Policie ČR je nutné mít ho pod dohledem. U žáka
v žádném případě neprovádějí osobní prohlídku nebo prohlídku jeho věcí.


 

13.4. Krádeže, vandalizmus

 

Krádeže, zejména mobilních telefonů, a ničení školního majetku, jsou nejčastějšími formami
protiprávního jednáním, se kterými se lze v  prostředí škol setkat.

Jak postupovat preventivně proti krádežím

Krádeže jsou protiprávním jednáním, a jakmile se škola o takovém jednání dozví, bude tuto
skutečnost hlásit orgánům činným v trestním řízení, nebo doporučí poškozenému (jeho zákonnému zástupci), aby se na tyto orgány obrátil.

Nošení cenných věcí (zejména věcí malých rozměrů) do školy je rizikové chování, které může vést
k jejich odcizení. Škola žákům doporučuje cenné věci, které nesouvisí s vyučováním a vzděláváním do školy nebo školského zařízení nenosit,
případně je mohou odkládat na místa k tomu určená. Pokud takové místo žáci nemají stanoveno, platí pro ně zákaz odkládání těchto věcí.

I v případě, že bude žákům doporučeno nenosit do školy věci nesouvisející s vyučováním, nelze se odpovědnosti za
škodu způsobenou na vnesených nebo odložených věcech jednostranně zprostit a za
klenoty, peníze a jiné cennosti se odpovídá do výše 5 000 Kč (§ 1 nařízení vlády č. 258/1995 Sb., kterým se provádí občanský zákoník); pokud budou věci
převzaty do úschovy, hradí se škoda bez omezení.   

Pedagogové vedou žáky k tomu, aby dokázali protiprávní jednání rozpoznat, byli všímaví vůči svému okolí
a v případě, kdy budou svědky takového jednání, ohlásili věc pedagogickému pracovníkovi školy.

Jak postupovat při nahlášení krádeže žákem

 O události pořídit záznam na základě výpovědi poškozeného. Věc předat orgánům  činným v trestním řízení (ohlásit na
místní nebo obvodní oddělení Policie ČR), nebo poučit poškozeného žáka (jeho zákonného zástupce), že má tuto možnost. V případě, že je znám pachatel,
je třeba nahlásit věc orgánu sociálně-právní ochrany (byl-li pachatel mladší 18 let) a současně věc předat orgánům činným v trestním řízení.

Jak postupovat preventivně proti vandalismu

Každý je odpovědný za škody, které svým jednáním způsobil, a proto po něm bude škola požadovat
náhradu, jestliže škodu způsobil úmyslně nebo z nedbalosti. V poučeních o bezpečnosti a ochraně zdraví je třeba se problematice vzniklých škod věnovat
a žáky opakovaně upozorňovat na jednání, které k poškození majetku vede a jak se takovému jednání vyhnout.

Jak postupovat přivzniku škody

Jakmile vznikne škoda na školním  majetku, je třeba o celé záležitosti vyhotovit záznam a pokusit se odhalit viníka. V případě,
že viníka škola zná, může na něm (jeho zákonném zástupci) vymáhat náhradu škody. V případě, že nedojde mezi zákonnými zástupci nezletilého dítěte a
školou k dohodě o náhradu škody, může škola vymáhat náhradu soudní cestou.

13.5. Oblast prevence užívání návykových
látek

Všem osobám je v prostorách školy zakázáno užívat návykové látky, ve škole s nimi manipulovat. To neplatí pro případy, kdy osoba užívá návykové látky v rámci
léčebného procesu, který jí byl stanoven zdravotnickým zařízením.

Požívání omamných a psychotropních látek (dále jen "OPL") osobami mladšími 18 let je v České
republice považováno za nebezpečné chování. Každý, kdo se ho dopouští, má nárok na pomoc orgánů sociálně-právní ochrany dětí.

(1) V případě, kdy se škola o takovém chování dozví, bude tuto skutečnost hlásit zákonnému
zástupci žáka.

(2) Škola je povinna oznámit orgánu sociálně-právní ochrany dětí obecního úřadu obce
s rozšířenou působností skutečnosti, které nasvědčují tomu, že žák požívá návykové látky.

(3) Distribuce dle § 187 trestního zákona a šíření OPL dle § 188 trestního zákona je v ČR zakázána a
takové jednání je trestným  činem nebo proviněním.  Škola je povinna v takovém případě takový trestný čin překazit a učiní tak v každém případě včasným boznámením
věci policejnímu orgánu. 

(4) V případě výskytu látky, u níž je podezření, že se jedná o omamnou a psychotropní látku
v prostorách školy, nebo v případě přechovávání takové látky žákem
bude škola postupovat stejně jako v bodu (3).

13.6. Souhlas
zákonného zástupce
nezletilého žáka s orientačním testováním žáka na přítomnost OPL

  

Základní škola a mateřská škola Hostim

 Souhlasné prohlášení zákonného zástupce
k možnosti orientačního testování přítomnosti návykových látek
v lidském organismu v průběhu školního roku .....................

Způsob testování:

Testování na přítomnost alkoholu pomocí dechové zkoušky, v případě přítomnosti OPL pomocí zkoušky ze slin.

 

Jméno
žáka.................................................................................................................

 

Souhlasím s možností orientačního
testování přítomnosti návykových látek v organismu mého syna/dcery, existuje-li
důvodné podezření z požití návykové látky a možného ohrožení jeho/jejího
zdraví.

V.................. dne............                                                   

  

  podpis zákonného zástupce

 

14. Evidence úrazů.

a)     
Záznam o úrazu provádí zaměstnanec školy, který v době vzniku úrazu vykonával nad žáky dohled. Pokud byl úraz ohlášen dodatečně žákem
nebo jeho zákonnými zástupci, záznam provádí opět zaměstnanec, během jehož
dohledu k úrazu údajně došlo, nebo třídní učitel.

b)     
V knize úrazů se evidují všechny úrazy dětí, žáků a studentů (dále jen "úraz"), ke
kterým došlo při vzdělávání a s ním přímo souvisejících činnostech a to
nejpozději do 24 hodin od okamžiku, kdy se škola (školské zařízení) o úrazu dozví.

c)     
Při úrazech smrtelných a úrazech, jejichž důsledkem byla nepřítomnost dítěte, žáka nebo studenta ve škole nebo školském zařízení,
vyhotovuje škola obdobným postupem záznamy o úrazu na předepsaných formulářích. Pro účely školských předpisů se
smrtelným úrazem se rozumí takové poškození zdraví, které způsobilo smrt po úrazu nebo na jehož následky žák zemřel nejpozději do jednoho roku od vzniku
úrazu. Záznam o jakémkoli úrazu, i evidovaném v knize úrazů, se vyhotoví také na žádost zákonného zástupce žáka, zletilého žáka nebo zřizovatele, zdravotní
pojišťovny žáka, příslušného inspektorátu České školní inspekce anebo místněpříslušného útvaru Policie České republiky. Škola (školské zařízení) vyhotoví o
úrazu, který nezpůsobí nepřítomnost žáka ve škole nebo školském zařízení, záznam, pokud je pravděpodobné, že žáku bude poskytnuta náhrada za bolest a
ztížení společenského uplatnění způsobené úrazem. Jedno vyhotovení záznamu o úrazu předá škola nebo školské zařízení zletilému žákovi, v případě nezletilého
žáka jeho zákonnému zástupci.

d)    
Hlášení úrazu. O úrazu nezletilého žáka podá škola nebo školské zařízení bez zbytečného odkladu hlášení jeho zákonnému zástupci. Pokud
nasvědčují zjištěné skutečnosti tomu, že v souvislosti s úrazem byl spáchán trestný čin nebo přestupek, nebo jedná-li se o smrtelný úraz, podá škola nebo
školské zařízení bez zbytečného odkladu hlášení místně příslušnému útvaru Policie České republiky. Dále o úrazu podá škola nebo školské zařízení bez
zbytečného odkladu hlášení pojišťovně, u které je škola nebo školské zařízení pojištěno pro případ své odpovědnosti za škodu vzniklou na životě a zdraví
žáků, pokud škola nebo školské zařízení má takové pojištění sjednáno.

e)     
Záznam o úrazu, jehož důsledkem byla nepřítomnost, nebo pokud je pravděpodobné, že žáku bude poskytnuta náhrada za bolest a ztížení
společenského uplatnění způsobené úrazem, zasílá škola (školské zařízení) za uplynulý kalendářní měsíc, nejpozději do pátého dne následujícího měsíce -
zřizovateli, zdravotní pojišťovně žáka a příslušnému inspektorátu České školní inspekce.

f)      
Záznam o smrtelném úrazu zasílá škola (školské zařízení) navíc ještě místně příslušnému útvaru Policie České republiky a to do
5 pracovních dnů po podání hlášení podle předchozího odstavce.

g)     
Osobní údaje, které jsou součástí knihy úrazů, mohou být zpracovávány pouze za účelem evidence úrazů, popřípadě jako podklad pro
vyhotovení záznamu o úrazu, podléhají režimu ochrany osobních údajů podle planých právních předpisů.

IV. Podmínky zacházení s majetkem školy nebo školského
zařízení ze strany dětí a žáků

1. U každého svévolného poškození nebo zničení majetku školy, majetku žáků, učitelů či jiných osob žákem, je vyžadována úhrada od
rodičů žáka, který poškození způsobil. Pokud byl vznik škody umožněn nedostatečným dozorem nad žákem, na náhradu škody od rodičů není právní nárok. Při
závažnější škodě nebo nemožnosti vyřešit náhradu škody s rodiči je vznik škody hlášen Policii ČR, případně orgánům sociální péče.

2. Ztráty věcí hlásí žáci neprodleně svému třídnímu učiteli. Žáci dbají na dostatečné zajištění svých věcí - nenechávají věci v šatně, ve třídě.

3. Do školy žáci nosí pouze věci potřebné k výuce, cenné věci do školy nenosí. Hodinky, šperky, mobilní telefony apod. mají neustále u
sebe, mají zakázáno je odkládat, pouze z bezpečnostních důvodů a na výslovný pokyn vyučujícího, který zajistí jejich úschovu.     

4. Žáci škola a zaměstnanci školy odkládají osobní majetek pouze na místa k tomu určená.

5. Žákům základních jsou bezplatně poskytovány učebnice a učební texty uvedené v seznamu  podle školského zákona. Žáci prvního ročníku
základního vzdělávání  tyto učebnice a učební texty nevracejí, žáci ostatních ročníků základního vzdělávání jsou
povinni učebnice a učební texty vrátit nejpozději do konce příslušného školního roku. Žáci jsou povinni řádně pečovat o takto propůjčený majetek školy,
ochraňovat jej před ztrátou a poškozením, vrátit jej na konci roku v řádném stavu. 

V. Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků a studentů.

Tato pravidla jsou pro svoji rozsáhlost uvedena v dílčí, samostatné příloze školního řádu.

VI. Školní stravování

Podle vyhlášky č. 107/2005 Sb. o školním stravování (§2, odst. 3) stanovuje ředitel školy tyto podmínky pro poskytování školního
stravování:

Bližší podmínky uvedené níže jsou stanoveny ve Vnitřním řádu školní jídelny s výdejnou:    
-způsob placení (hotovostní, bezhotovostní) 
-do kterého data musí být obědy pro příští měsíc zaplaceny      
-způsob přihlašování a odhlašování   
-organizaci výdeje - dozory

VII.Ochrana osobnosti ve škole (učitel, žák)

Práva a povinnosti ve vztahu k ochraně osobních údajů :

Jedná se o :
-povinnost zachovávat mlčenlivost pro pedagogy školy,
-právo zákonných zástupců na přístup k osobním údajům,-
-souhlas se zpracováváním osobních údajů,
-zákaz pořizování zvukových a obrazových záznamů osob bez jejich svolení.

Pedagogičtí pracovníci mají povinnost zachovávat mlčenlivost a chránit před zneužitím
osobní údaje, informace o zdravotním stavu dětí, žáků a studentů a výsledky
poradenské pomoci školského poradenského zařízení a školního poradenského
pracoviště, s nimiž přišli do styku.

Právo žáků a zákonných zástupců žáků na přístup k osobním údajům, na
opravu a výmaz osobních údajů a právo vznést námitku proti zpracování osobních
údajů se řídí směrnicí ředitele školy k ochraně osobních údajů.

Zpracování osobních údajů žáků za účelem propagace školy (webové stránky, propagační
materiály, fotografie) je možné pouze s výslovným souhlasem zákonných zástupců žáka.

Žáci mají během vyučování vypnuté mobilní telefony, fotoaparáty a jinou záznamovou
techniku, která slouží k pořizování obrazových a zvukových záznamů.
Pořizování zvukových a obrazových záznamů osob (učitel, žák) bez jejich svolení
je v rozporu s občanským zákoníkem (§ 84 a § 85). Narušování vyučovacího procesu mobilním telefonem (případně jinou technikou), bude
hodnoceno jako přestupek proti školnímu řádu.

 

VIII. Závěrečná ustanovení

1.     
Kontrolou provádění ustanovení této směrnice je statutárním orgánem školy pověřen zaměstnanec: za ZŠ Mgr Jindřich Novotný, za
ŠD Anna Bodláková.

2.     
Zrušuje se předchozí  znění této směrnice. Směrnice nabývá účinnosti dnem: 8.3.2018

3.     
Podle § 30 školského zákona č. 561/2004 Sb. zveřejňuje ředitel školy tento řád následujícím způsobem: vyvěšením na chodbě školy a ve
školní jídelně - výdejně.

4.     
Zaměstnanci školy s tímto řádem byli seznámeni na provozní poradě dne 9.3.2018.

5.     
Žáci školy byli s tímto řádem seznámeni třídními učiteli ve dnech 12.3.2018, seznámení  je zaznamenáno v třídních knihách.

                                                
                              V Hostimi dne 8.3.2018

 

                                                    Mgr. Jindřich Novotný

                                                        ředitel školy