Úkoly pro žáky 1. - 5. ročníku v týdnu od 23.3.2020 do 27.3.2020

22.03.2020 14:47

Milí žáci, máme za sebou první týden samostudia a v dalším týdnu jsou před námi opět úkoly. Tentokrát vám úkolů na týden zadáme méně, abyste si mohli od školy alespoň na chvíli odpočinout (úkolů je opravdu méně, většina řádků jsou vysvětlující texty). Pokud byste nějaký úkol nemohli zvládnout nebo byste z jakýchkoliv důvodů něco nestihli, jednoduše cvičení vynechejte, vynechaná cvičení si společně vysvětlíme! Kdyby byly s čímkoliv problémy, můžete se nám svěřit po telefonu nebo mailem. Nedělejte si tedy s ničím těžkou hlavu. Určitě to zvládnete, držíme vám s paní učitelkou palce a všechny vás moc pozdravujeme.

 

Úkoly v týdnu od 23.3.2020 do 27.3.2020

  1. Ročník

Slabikář, str.63 – čti hvězdičku: nejdříve slovo nahoře (myš), poté přidáme další slabiku (slovo dole – myška).

Čti slabiky v červeném domečku.

Čti slova u modrého trojúhelníku: koč – ka, čoč – ka… čti vždy po slabikách.

Tulipán s číslem 5 si vymaluj modrou pastelkou a přečti Kdo nám pomáhá?

Dále čti slova v barevných sloupečcích – pozor na slova sušička, čteme, cvičíme.

Úkol u modrého otazníku je lehoučký – přečti slova u obrázku a vymaluj správné slovo zelenou pastelkou.

-přečti říkanku Naše černá kočka, dopiš na linky správná slova (očka, drápky).

Na konci této stránky je u zelené pastelky kočka, která není dokreslená. Dokresli jí podle říkanky zelená očka, drápy , červenou mašli a vymaluj ji černou pastelkou.

Slabikář, str. 64 – písmeno Ž,ž : v říkance o ježkovi a užovce zakroužkuj velké Ž červenou pastelkou, malé ž modrou pastelkou. Vymaluj obrázek. Spojuj slabiky pod obrázkem  stejnou pastelkou ty, které k sobě patří (například Že – ryk- červeně, žá-ba – zeleně, a tak dále). Poslední úkol je nejlehčí – vymaluj brýle oranžovou pastelkou a pojmenuj nahlas obrázky v brýlích. A to je vše, je to lehoučké, určitě to zvládneš!!

 

Písanka: str. 27 – písmeno B (pozor na napojení malého o a malého b ve slově Bobek). Str. 28, písmeno malé č – zde je to jednoduché, dbej na správný tvar háčku.

 

Matematika : protože jste v matematice zdatní, vypočítejte stranu 39, je to pouhé opakování.

Str. 42 – zde zakroužkujeme vždy 10 dukátů a pod písmeno D napíšeme jedničku, protože je to jedna desítka. Dukáty, které nám zbudou, napíšeme pod písmeno J, protože jsou to jednotky. Pokud se vám podaří zakroužkovat dvě desítky, takže tam budou dvě bubliny, napíšete pod D dvojku a pod J nulu.

To je tentokrát z matematiky vše. Už ve škole jste uměli počítat do dvaceti, tak si to můžete nahlas doma ještě jednou zkusit před rodiči.

 

Prvouka: str. 33  - cv.1 – spoj tužkou slova v rámečcích s obrázky : bylina (nemá dřevnatý stonek), strom (má kmen), keř (nemá kmen, má dřevnatý stonek).

Cv. 2 – napiš části stromu (kořeny, kmen, větve, květy, listy). Napiš části byliny – petrklíč – prvosenka (kořen, list, stonek, květ). Piš tužkou psacím nebo hůlkovým písmem.

 

2.ROČNÍK – Čj – str. 71/cv.14 napsat do domácího sešitu, str.72/cv.1 číst a podtrhávat v učebnici slova s –dě, -tě, -ně, str.73/cv.4 opsat do školního sešitu, str.73/cv.6 opsat do školního sešitu

                      Čj – pracovní sešit, str. 7 dokončit stránku, str.8/ celá stránka

                      Písanka – str.25 celá stránka

                      Čítanka – str. 81 číst „ Jak smažili koblihu“

                         M- str.18/ celá stránka, str.19/ celá stránka, str.20/celá stránka

                   

                       Prvouka – prac.sešit str. 29/cv. 2, 3, 4, 5. Str. 30/ celá stránka

 

3.ročník :

Čítanka, str. 88 a 89, číst nahlas Velikonoce v Halánkovicích.

Matematika : POZOR, rýsujeme tužkou č. 2.  str. 37, rýsování přímek.

 Cv 1 : narýsuj nejdříve přímku p. Nezapomeň ji označit malým psacím písmenem p. Narýsuj úsečku AB – je libovolně dlouhá, má krajní body A a B. Krajní body označ velkými hůlkovými písmeny.

Cv.2 – rýsuj různé přímky k, l, m, n, o. Jednoduché, pozor na popis přímky malým psacím písmenem.

Cv. 3 : narýsuješ úsečku EF, která je dlouhá 6 cm. Potom přímku m, která prochází oběma body úsečky EF (neboli vlastně prodloužíš na obě strany úsečku EF a popíšeš malým psacím písmenem m.)

Str. 38 , průsečík přímek : jsou – li dvě přímky různoběžné, tak se protínají v jednom bodě, kterému říkáme průsečík. Průsečík označujeme velkým tiskacím písmenem.

Cv.1 : Narýsuješ přímku p a přímku o tak, aby se protínaly v jednom bodě. Tento bod bude průsečík a označíš ho velkým R.

Cv.2 : Narýsuješ tři přímky (k,l,m) a tyto tři přímky se budou protínat v jednom bodě, který označíš S. Tento bod je opět průsečík.

Cv.3 : Spojíš bod A s bodem B. Spojíš bod K s bodem L. Tam, kde se přímky protnou, je průsečík. Tento průsečík dej do kroužku modrou pastelkou.

Cv. 4 : Jak zjistíme, že přímky e a f mají průsečík?Jednoduše – obě přímky protáhni (podle pravítka) a jestli se protnou, máš průsečík. Tento nalezený průsečík označ tužkou písmenem P.

Cv. 5 : na obrázku vidíš dva průsečíky, ty označíš písmeny M a N. jsou zde dvě přímky, které nejsou různoběžné? Neboli které se neprotínají? (ano, je to přímka a a c – zkus je protáhnout pomocí pravítka a uvidíš, že se neprotnou.

Pokud budeš postupovat podle návodu zde, zvládneš tuto geometrii za chviličku. Jsou to jenom dvě stránky na týden.

Český jazyk, učebnice , str. 64 – opiš do školního sešitu to, co je vedle hlemýždě nahoře: Předložky jsou  slova……

Učebnice, str. 64, cv.2  - napiš do školního sešitu předložku s obrázkem. O předložkách jsme se již učili, pamatuj, že je vyslovujeme dohromady s podstatným jménem, ale píšeme zvlášť. Takže napíšeš : Do města, u babičky, ……..a tak dál.

Pracovní listy, str.10, cv.2 : rozhodni, jestli napíšeš slovo dohromady anebo zvlášť. Zvlášť budeme psát slova, u kterých je předložka. Takže musíš napsat : U domu, pod stolem, zahrada…………Jak to poznáš, že je to předložka? Zkus si říct : U (toho) domu, pod (tím) stolem…..

Cvičení číslo 1 zde vynecháme, uděláme si ho pak společně.

A to je z českého jazyka tentokrát vše.

Písanka : str. 11 – Doplňuj substantiva, neboli podstatná jména : Lež má krátké nohy. Láska prochází žaludkem. Pýcha předchází pád. Hlad je nejlepší kuchař. Ráno je moudřejší večera. Opakování je matka moudrosti. Chudoba cti netratí. Čistota – půl zdraví.   Nezapomeň, že na začátku věty je vždy velké písmeno. Stačí, když slovo doplníš tam, kam patří. Nemusíš přísloví znovu opisovat pod obrázek!!

Další cvičení : přepiš číslovky slovy. Piš vše na začátku malým písmenem, za výrazem nedělej žádné znaménko. Pozor na číslovky s tečkou – jsou to číslovky řadové, takže tam, kde je tečka napíšeš číslovku v řadovém tvaru – např. osmá řada….., stý kilometr…..

Na závěr této stránky vymaluj obrázek, který se jmenuje Čistota – půl zdraví.

ANGLIČTINA : Učebnice, str. 38, přepiš slovíčka do sešitu Slovíčka. Ukazuj si na obrázku kluka na str. 38 jednotlivé části těla člověka : například : I have go tone neck. Já mám jeden krk. I have got two legs. Já mám dvě nohy.

Z pracovního sešitu, str. 38 : cv.1 ,2, 3 i 4 dokážeš snadno, stejně tak cv.5.

Prvouka :Učebnice, str. 38, do sešitu prvouka napíšeš vždy nadpis, například Okrasné rostliny , jednu rostlinu si vybereš a nakreslíš pod nadpis.

Takže v sešitě budou : Okrasné rostliny, Léčivé rostliny, Jedovaté rostliny a Chráněné rostliny.

 

4.ROČNÍK – Čj – str.70/cv.6. napsat do domácího sešitu, str.70/ cv.7 napsat do školního sešitu, str.71/ do pamatováku napsat nadpis + žlutý a modrý rámeček.Str. 72/cv.6 vypsat podstatná jména rodu ženského a určit vzor do školního sešitu.

                      Čj – pracovní sešit str.13 dodělat stránku, str. 14/cv.7 , 8 ,9.

                      Čítanka – číst str.88/ přečíst „Člověk z doby před miliony let“, napsat do sešitu Čtení nadpis a jméno autora a odpovědět na otázku str.90 dole v modrém rámečku.

                     Př. – str. 34/ napsat větu pod rámečkem „Pamatuj“ do sešitu + vybrat si z obrázků 4 květiny, nakreslit je do sešitu a napsat jejich název.

Pracovní sešit – str. 19/ celá stránka

                    Vl- str. 60/ nadpis Zlínský kraj + vypsat krajské město /zajímavosti/ + další známá města do strany 62.

Pracovní sešit – str.31/ cv. 1

                  M- str.49/ celá stránka, str.50/ celá stránka BEZ cv.4, str.51/ celá stránka

ANGLIČTINA:  pracovní sešit, str. 38, cv. 2 : Odpověz na otázky . Pozor v první otázce : Where are you from? Odkud jsi? Odpovíš : I am from Czech republic.

Where do you live? Kde bydlíš? I live in Hostim.

Post code= poštovní směrovací číslo, tedy 671 54.

Phone number = telefonní číslo.

Na poslední otázku odpovídáme buď Yes, I have nebo No, I haven´t.

Cv. 3 je o tvém spolužákovi, vyber si kamaráda ze třídy.  Podtrhni správné zájmeno (his – jeho nebo her – její). Adresu i telefonní číslo si klidně můžeš vymyslet.

 

5.ROČNÍK – Čj- str.78/cv.4 do domácího sešitu, str.78/cv.5 do školního sešitu, str. 79 do pamatováku nadpis + žlutý i oranžový rámeček.

                    Čj prac.sešit – str.18/cv.3, 4. Str. 19/ cv.5 udělat do šk.sešitu podle zadání

                     Čítanka – str.102/“ Proč pes žije s člověkem“, přečíst, napsat do sešitu Čtení nadpis a autora a odpovědět na otázku na str.104 otázka č.3.

                        M- str.49/ celá stránka, str. 51/cv.1 / nakreslit tři příklady/, str.52/ cv. 1, 2, 3. Str. 53/cv.1 a do školního sešitu napsat celý šedý rámeček.

                     PŘ- str 48/ do sešitu napsat nadpis + obrázky a text „ Jsou užiteční“, „Člověku škodí“ + opsat text u značky Z. str. 49/ opsat do sešitu celou 1.Bakterie a sinice… 2.Houby – vypsat silně vytištěný text, 3. Rostliny – celý text pod nadpisem do sešitu.

                       Prac.sešit – str.31/cv.1, str. 34/ poslední cvičení na stránce se znakem šaška.

 Vl- str.53/ napsat nadpis „Revoluční rok 1848“ do sešitu, str.55/opsat rámeček „Co je důležité“, str.55/ nadpis Česká kultura…. + str.57/rámeček „Co je důležité“

ANGLIČTINA : učebnice, str. 40,  opiš slovíčka do slovníčku. Nakresli do sešitu angličtina zvířata na str. 40 a popiš je anglicky.

Pracovní sešit, str. 40, cv.1. Cv. 2 – správné řešení vybereš vpravo z šedého rámečku.

Cv.3 : What do they give us? Co nám dávají? (tato zvířata)

Například: A cow gives us a milk, a meat and a leather.

Cv.4 : procvičování stupňování přídavných jmen :

A hen is smaller than a goose. Slepice je menší než husa.

 

—————

Zpět